Scroll Top

Integracyjny WF

Z okazji Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami, w 2024 roku odbyła się pierwsza edycja Integracyjnego WF-u – wydarzenia promującego aktywność fizyczną, uwrażliwiającego na potrzeby osób z niepełnosprawnościami i tworzącego przestrzeń do integracji poprzez ruch.
Dostosowane aktywności pozwoliły każdemu dziecku, niezależnie od jego możliwości, aktywnie uczestniczyć w wydarzeniu. Gościem specjalnym była paralimpijka Katarzyna Kozikowska, która poprowadziła transmisję na żywo. Odbyła się ona 11 grudnia 2024 roku i zgromadziła 81 711 dzieci z placówek edukacyjnych z całej Polski – w tym ponad 4 200 dzieci z niepełnosprawnościami.


Podczas transmisji, poprzez wspólną aktywność fizyczną, dzieci symbolicznie uratowały święta Bożego Narodzenia. Przez cały grudzień nauczyciele mieli również do dyspozycji specjalne materiały, konkursy i aktywności – w tym wersje dostosowane do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami – by ruch był dostępny dla każdego. W organizację wydarzenia zaangażowało się 6 424 nauczycieli, którzy wspierali jego realizację w swoich placówkach.

 
Wydarzenie odbyło się pod Patronatem Honorowym UNICEF Polska. Organizatorami byli Fundacja V4Sport i Stowarzyszenie Osób Wspierających Aktywność Jesteśmy dla WAS (Stowarzyszenie Jesteśmy dla Was). Krajowi partnerzy wydarzenia to: Akademia Krokieta i Lamy, Szkolny Związek Sportowy Zarząd Główny, Szkolny Związek Sportowy “Dolny Śląsk”. Projekt finansowany był ze środków Państwowego Funduszu Rozwoju Osób Niepełnosprawnych.

Główne założenia

Integracja przez ruch

Wykorzystanie metody Physically Active Learning (PAL) do wspierania integracji międzykulturowej i budowania relacji między uczniami.

Zespoły międzynarodowe

Uczniowie z różnych krajów tworzą 15 zespołów siostrzanych, które realizują wspólne zadania i wyzwania.

Comiesięczne wyzwania

Zadania łączące elementy ruchu, edukacji i zabawy, mające na celu poznanie innych kultur i budowanie przyjaźni.

Wsparcie dla nauczycieli

Dostęp do gotowych materiałów edukacyjnych i scenariuszy zajęć opartych na metodzie PAL.

Inspiracja tradycją pen-pals

Nawiązanie do tradycji korespondencji między uczniami z różnych krajów, wzbogacone o wspólne działania ruchowe i zabawę.

Korzyści
DLA UCZNIÓW
DLA SZKÓŁ
DLA SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.